For at en film skal finde sit publikum, skal man udtænke den bedst mulige strategi for at nå sit mål. Strategier som skal bruges helt konkret, men også i forskellige finansieringsansøgninger, som kræver, at man på et tidligt tidspunkt har tænk ind, hvordan man vil nå sit publikum.
På denne workshop vil deltagerne blive bedt om at tage udgangspunkt i et filmprojekt de aktuelt arbejder med og som har brug for at få udviklet en markedsføringsstrategi.
På kurset vil vi se nærmere på målgrupper, positionering, benchmarking, SWOT-analyse, markedsføringsmateriale, og vi vil desuden gennemgå to cases – en fiktionsfilm og en dokumentar.
I grupper vil deltagerne arbejde med ideer til markedsføringsstrategier og se på, hvordan de kan arbejde med SoMe – herunder forskellige platforme, formater, typer af posts, hashtags og annoncebudget. Vi arbejder med konkrete ideer til strategier for deltagernes filmprojekter. Endelig vil det være muligt med en-til-en-konsultationer med underviseren.
Deltagerne vil blive bedt om at indsende et treatment/projektbeskrivelse inden kursusstart.
Kurset henvender sig til producere, lanceringskonsulenter, filmmarkedsføringsfolk og distributører.
Undervisningen foregår på engelsk.