Markedsføringsstrategier for film

Efteruddannelse Web 1920x1080 6.png

Bliv bedre til at udforme strategier for markedsføring af din film sammen med markedsføringsekspert Mathias Noschis fra Alphapanda.

For at en film skal finde sit publikum, skal man udtænke den bedst mulige strategi for at nå sit mål. Strategier som skal bruges helt konkret, men også i forskellige finansieringsansøgninger, som kræver, at man på et tidligt tidspunkt har tænk ind, hvordan man vil nå sit publikum.

På denne workshop vil deltagerne blive bedt om at tage udgangspunkt i et filmprojekt de aktuelt arbejder med og som har brug for at få udviklet en markedsføringsstrategi.

På kurset vil vi se nærmere på målgrupper, positionering, benchmarking, SWOT-analyse, markedsføringsmateriale, og vi vil desuden gennemgå to cases – en fiktionsfilm og en dokumentar.

I grupper vil deltagerne arbejde med ideer til markedsføringsstrategier og se på, hvordan de kan arbejde med SoMe – herunder forskellige platforme, formater, typer af posts, hashtags og annoncebudget. Vi arbejder med konkrete ideer til strategier for deltagernes filmprojekter. Endelig vil det være muligt med en-til-en-konsultationer med underviseren.

Deltagerne vil blive bedt om at indsende et treatment/projektbeskrivelse inden kursusstart.

Kurset henvender sig til producere, lanceringskonsulenter, filmmarkedsføringsfolk og distributører.

Undervisningen foregår på engelsk.

For spørgsmål, kontakt:

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

Underviser