Masterclass i kreativ ledelse – Få de bedste ideer ud af dine medarbejdere

Film- og tv-branchen har gennemgået betydelige forandringer i de senere år med øgede logistiske udfordringer i produktionen, en accelererende dominans af SVOD'er og streamingtjenester, store ændringer hos tv-stationerne, en satsning på regionale programmer samt nye forretningsmodeller og indtægtsstrømme. Linda Greens masterclass i kreativ ledelse er designet til at understøtte ledere på alle niveauer i deres kreative arbejde og med deres specifikke udfordringer.

Masterclassen giver deltagerne en ledelsesmæssig genvej til at håndtere forandringer, løse problemer, levere resultater, identificere muligheder, fordre ideer og udvikle en plan for deltagernes egne personlige ambitioner, deres modstandskraft og fornyelse af den kreative tænkning.

Formål

Denne masterclass, der foregår over 1,5 dag, henvender sig til ledere på projekt- eller teamniveau, lige fra ledere af kreativ udvikling af indhold til producere og producenter, der ønsker at få de bedste ideer frem fra det kreative talent. Masterclassen dækker alle aspekter af ledelse af en kreativ proces; fra inspiration af en fælles vision til at skabe de bedste rammer for ideudvikling og konflikthåndtering.

I løbet af 1,5 dag vil deltagerne få en forståelse for deres egne og medarbejdernes kreative præferencer, og hvordan man skaber den bedste atmosfære i det kreative rum, og omsætte idéer til virkelighed.

Specifikke mål

  • Bedre ledelse af ideer og talent – en genvej til vellykket kreativ forandring
  • Forløs dit teams potentiale – motivation af medarbejdere, ideer og forpligtelse i forhold til de kreative mål
  • Forny energien på dit team i forhold til at kunne levere på jeres ambitioner for 2024 – en online kreativ plan

Metode

Masterclassen vil kombinere praktiske værktøjer, der er afprøvet og testet på tværs af globale tv-stationer og produktionsselskaber inden for scripted og non-scripted med case-studies, nye formater og ideer, udvikling af nye brands og nye indtægtskilder.

Dag 1

Kl. 9.15
  • Ankomst
kl. 9.30–13.00
  • Velkomst og introduktion
  • Dig som kreativ: Dine præferencer i hele den kreative proces og introduktion til et profilværktøj, der kan hjælpe med at afdække de kreative behov hos dine medarbejdere og styrke samarbejde, idégenerering og konfliktløsning
  • Din rolle som kreativ leder og afdækning af kreativt lederskab
kl. 13.00–14.00
  • Frokostpause
kl. 14.00–17.00
  • Visionært lederskab: Inspirere til en fælles vision: fastlæggelse af en fremtidig strategi for vækst på det globale marked, styrkelse af svage områder, udnyttelse af branding og jeres USP'er
  • Inspirerende lederskab: At muliggøre handling hos andre: identifikation af barrierer og inspiration af medarbejdere

Dag 2

Kl. 10.00–13.00
  • Lederskab gennem indflydelse: At udfordre systemet: værktøjer til påvirkning og overtalelse, psykologiske teknikker til præsentation, måder at håndtere vanskelige samtaler, løse konflikter og give feedback
  • Taktisk lederskab: At opfordre til at følge hjertet: forstå og udnytte de personlige drivkræfter, adfærd og holdninger i forhold til at opbygge tillid og styrke samarbejdet.

Har du spørgsmål, kontakt:

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

Underviser