Skuespilinstruktion på spil

En workshop for instruktører, som vil udforske det at instruere stemme og ‘Performance Capture’ i for eksempel computerspil. Workshoppen 'Skuespilinstruktion på spil' er ledet af instruktør for stemme og performance capture, Trine Jensen, der demonstrerer kompleksiteten ved at instruere skuespillere i ovennævnte discipliner.

Denne to-dages workshop tilbyder deltagerne en indføring i at opnå autentiske og engagerende præstationer i computerspil, gennem stemme og performance capture. Du får som deltager muligheden for at fordybe dig i en omfattende proces fra casting og forberedelse til samarbejdsscenarier, hvor vi dykker ned i nuancerne af Pcap og Unreal Game Engine og giver indblik i den dynamiske verden af at instruere til immersive medier.

Program

Dag 1

Første dag er dedikeret til casting og forberedelse, der kræves til en Performance Capture (Pcap) optagelse. Fra casting-processen gennem prøver til optagelse, vil deltagerne navigere gennem de indledende trin, herunder forberedelse inden optagelse, prøveprocessen og opvarmning.

  • Casting og planlægning
  • Forberedelse inden optagelse
  • Prøver og optagelse
  • Opvarmning
  • Pcap og Unreal Game Engine

Dag 2

På dag to dykker vi ned i de samarbejdsmæssige aspekter af instruktion og fører deltagerne gennem iscenesættelsen og scenografi i Pcap. Praktiske gruppeøvelser vil give mulighed for hands-on samarbejde med skuespillere. Dagen afsluttes med en diskussion af gruppearbejdet, spørgerunde og afrunding.

  • Pcap og scenografi
  • Samarbejde og gennemgang af scenografi-processen
  • Instruktion af en prøvescene - instruktøren øver med skuespillerne, kameraet lytter
  • Udfør hele processen opdelt i grupper
  • Arbejde med skuespillere
  • Diskussion af gruppearbejdet
  • Spørgerunde og afrunding

OBS: Workshoppen foregår på engelsk.

Hvad lærer du?

Deltagerne vil opnå en omfattende guide til at opnå fordybende præstationer inden for stemme og Performance Capture til spil, samt en grundlæggende forståelse af forskellen mellem traditionel filmisk arbejde og arbejdet i Unreal Game Engine.

Hvem er kurset for?

Dette arrangement er skræddersyet til instruktører, der ønsker at forfine deres færdigheder, samt animatorer, forfattere og producere med stor interesse i den dynamiske verden af at instruere skuespillere inden for stemme og Performance Capture. Det er desuden muligt at deltage som skuespiller.

Ansøgningsproces

Du bedes sende en halv sides motiveret ansøgning sammen med et CV med relevant erhvervserfaring til efteruddannelsen@filmskolen.dk senest 15. april 2024.

For yderligere spørgsmål, kontakt

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

Underviser