Filmskolen søger en kommunikationsmedarbejder

Vil du være med til at løfte og eksekvere kommunikationen for en af de vigtigste institutioner i dansk film? Har du en skarp pen og kan du vinkle indhold på tværs af formater og platforme, der engagerer både branche såvel som en bred kulturinteresseret målgruppe? Så er du måske den kommunikationsmedarbejder vi leder efter til en deltidsstilling på Den Danske Filmskole.

Den Danske Filmskole er blandt verdens førende uddannelsesinstitutioner inden for film-, tv- og computerspilsområdet. Henover det seneste år har Filmskolen gennemgået en markant udvikling og markeret sig som ambitiøs efteruddannelse med aktiviteter målrettet den professionelle branche samt lanceret et offentligt kulturprogram, der i løbet af året engagerer unge i filmvisninger, debatter, kunstnermøder og samtaler om tidens store kunstneriske og samfundsaktuelle agendaer.

Til at understøtte Filmskolens fortsatte udvikling, søger vi en initiativrig og ansvarsfuld kommunikationsmedarbejder, der skal hjælpe med at planlægge og producere engagerende kommunikationsindhold på tværs af projekter og platforme.

Du bliver en del af kommunikationsafdelingen, som består af tre medarbejdere. I det daglige vil du referere til Filmskolens kommunikationsansvarlige.

Stillingen

Som vores nye kommunikationsmedarbejder kommer du til at løse opgaver inden for en bred vifte af kommunikationsfaglige discipliner, herunder PR og kampagner samt markedsføring, salg og branding af alt fra store internationale konferencer, specialiserede kurser, kulturelle events og en ny filmfestival, der finder sted hvert år i juni under navnet GENERATION.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Vinkling og formidling af gode historier på tværs af Filmskolens mange aktiviteter og platforme
  • Produktion af tekst og indhold til nytænkende digitale kampagner, bl.a. i forbindelse med optag af nye studerende
  • Udarbejdelse af pressemeddelelser og pitches til danske journalister
  • Løbende udvikling og planlægning af kommunikationsindsatser

Kvalifikationer

Vi lægger desuden vægt på, at:

  • Du har en relevant videregående uddannelse, eksempelvis inden for kommunikation, film- og medievidenskab eller journalistik
  • Du har 2-3 års professionel erfaring med strategisk kommunikation og formidling fra en medievirksomhed, en kulturinstitution, et kommunikationsbureau eller lignende
  • Du er velskrivende og har erfaring med redigering af redaktionelt indhold
  • Du kan sætte dig ind i filmteknisk, fagligt indhold og omsætte det til nærværende og engagerende historier til både web, nyhedsbreve, presse og sociale medier
  • Du har et godt grafisk og æstetisk blik for visuel kommunikation og ved, hvordan man opsætter kampagner i Meta Annonceadministrator
  • Du har udsyn og orienterer dig bredt i medielandskabet inden for film, kultur og samfund
  • Du er proaktiv og nytænkende og har sans for detaljer

Arbejdspladsen

Filmskolen er en åben og uformel arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at have en god og imødekommende kollegial omgangstone i et miljø, hvor kreativitet og kunstnerisk faglighed vægtes højt. Filmskolen er beliggende i et hyggeligt studiemiljø på Holmen i København og vores nærmeste naboer er Arkitektskolen, Scenekunstskolen og Rytmisk musikkonservatorium.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er som udgangspunkt 15–20 timer om ugen i en tidsbegrænset ansættelse fra 1. maj 2024 og ca. 6-8 måneder frem med mulighed for forlængelse herefter.

Ansættelsessamtaler afholdes i uge 16.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikerne eller anden relevant faglig organisation.

Ansøgning

Send en kortfattet motiveret ansøgning, CV og gerne portfolio. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker ”Søg stillingen”

Ansøgningsfrist er mandag 8. april 2024

Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Filmskolens kommunikationsansvarlige Sofie Bjerregaard på sbj@filmskolen.dk.

Søg stillingen