Film Reimagined: Brugen af AI i Filmproduktion

Den Danske Filmskole og holdet bag Curious Refuge inviterer dig til en 2-dages workshop, hvor du kan lære, hvordan AI kan assistere i filmproduktion. Ved at udnytte de seneste fremskridt inden for AI-teknologi, vil vi se på praktiske anvendelser af AI i moderne filmprojekter.

Fra idé til redigering er der mange måder at udnytte AI-teknologi til at hjælpe i kreative processer. Curious Refuges træning anvendes af kunstnere på alle større studier, og vi er begejstrede for at bringe dig en hands-on workshop i en indsigtsfuld og engagerende atmosfære. Ved afslutningen af workshoppen vil du som deltager have opnået praktiske færdigheder inden for AI-filmproduktion, som du straks kan anvende i dit næste kreative projekt.

Program 23.–24. maj

Dag 1
  • Åbningsdiskussion: Hvordan AI ændrer kreativitet.
  • Aktuelle anvendelser og applikationer af AI.
  • En simpel demonstration af AI-pipelinen.
  • Kom godt i gang med AI-idégenerering og skitsering.
  • AI-manuskriptskrivning: Hvad virker? Hvad virker ikke?
  • AI-genereret billedmateriale: Værktøjer og tips.
  • AI-styring og Art-Direction Masterclass.
  • Din første opgave: Lav en pitch (Guidet praksis med CR-teamet).
Dag 2
  • Billed til video-workflows.
  • AI VFX.
  • AI lydværktøjer (Cleaning to Cloning).
  • AI musikværktøjer.
  • AI lip syncing.
  • Din anden opgave: Lav en kort trailer (Guidet praksis med CR-teamet).

OBS: Workshoppen afholdes på engelsk.

Hvad lærer du?

• Konceptualisering / Idégenerering
  • Manuskriptskrivning / Skriveblokering
  • Pitching / Storyboarding
  • Prævisualisering / Koncepttrailere
  • Lydredigering
  • Musikproduktion
  • VFX
  • Distribution / Marketing

Hvem er kurset for?

Denne workshop er for filmprofessionelle, der ønsker at implementere AI i et fortællingsforløb. Selvom AI-værktøjer kan hjælpe folk på enhver del af det kreative spektrum, anbefaler vi kraftigt, at du som deltager har lidt erfaring med storytelling, før du deltager i dette arrangement. Hvis du nogensinde har arbejdet i en kreativ fortælleposition, vil du sandsynligvis trives i denne workshop. Der kræves ingen større tekniske færdigheder, men en bærbar computer anbefales til guidet praksis og øvelser.

Ansøgningsproces

Det er ikke nødvendigt, at du forstår AI eller de tekniske værktøjer, der kræves for at skabe en AI-produktion. Det grundlæggende i workshoppen vil blive dækket. Før workshoppen modtager du en liste over eventuelle nødvendige downloads eller software, der kræves for at følge med i kurset.

I samarbejde med

For spørgsmål, kontakt

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk