At skabe lyd til computerspil er en kompleks opgave, der ofte strækker sig over flere års udviklingstid. Mens ‘best practice’ konstant udvikler sig i takt med de teknologiske fremskridt, er der et stigende fokus på den kreative proces og æstetikken i spillyd.
Vores talere vil nærme sig det omfattende emne om lyd i spil ud fra fire hovedområder (dialog, musik, lyddesign og mixning). Under hvert emne, vil vi diskutere forskellige aspekter af lyd i computerspil gennem præsentationer, modererede samtaler, spørgsmål og svar. Seminaret udforsker strategier og tilgange til at mestre håndværket og levere enestående resultater på skærmen.
Følgende talere vil udstyre dig med viden og indsigt: Emily Ridgway (Valve), Maged Khalil Ragab (Naughty Dog), Rob Bridgett (PlayStation), Elvira Björkman (Two Feathers Studio) og Martin Stig Andersen. Du kan finde flere oplysninger om talerne nedenfor.
Denne seminar-weekend strækker sig over følgende datoer og tidspunkter:
Lørdag den 26. oktober fra kl. 09.30 til 18.00 (efterfulgt af en valgfri middag)
Søndag den 27. oktober fra kl. 09.30 til 16.00
Bemærk: Seminaret afholdes på engelsk.
Alle, der er interesserede i lyd til computerspil; uanset om de allerede er professionelle i branchen på designer- eller instruktørniveau og leder efter nye måder at udvikle deres håndværk på, eller om de er studerende, der er begejstrede for mulighederne i at arbejde med dette medie. Uanset hvor du kommer fra, vil du få uvurderlig indsigt i de strategier og tilgange, der definerer exceptionel spillyd.