Kunstig Intelligens som visuelt værktøj

Træd ind i en ny æra af filmskabelse med kunstig intelligens som din kreative partner. Den Danske Filmskole inviterer – under kyndig vejledning af filminstruktør Jeppe Lange – dig til at udforske AI's rolle i filmproduktion og de muligheder, som kunstig intelligens kan give dig som filmskaber.

Kurset Kunstig Intelligens som visuelt værktøj er designet til at udstyre dig som filmskaber med de nødvendige færdigheder til at anvende billedgenererings-AI'en Stable Diffusion i dit arbejde. Skab visuel magi, udforsk nye kreative horisonter og fordyb dig i de etiske dybder af AI i film.

Dette kursus vil klæde dig på i anvendelsen af kunstig intelligens som et nøgleelement i din værktøjskasse til filmskabelse. Lær at bruge avancerede algoritmer til at forfine din billedæstetik og skabe visuelle fortællinger, der skiller sig ud fra mængden. Du vil også som deltager blive klogere på hvordan kunstig intelligens påvirker filmkunstens landskab og få en dybere forståelse af de kulturelle og kunstneriske implikationer ved at integrere AI, og lære at navigere i dette spændingsfelt med indsigt og bevidsthed.

1. og 7. juni kl. 9.00-16.00

Hvad lærer du?

Gennem en praktisk indføring vil du på kurset lære at:

Omdanne enkle håndskitser til detaljerede visuelle referencer

Frembringe nye kreative idéer

Forstå de etiske aspekter ved anvendelsen af AI i filmproduktion.

Hvem er kurset for?

Kurset er ideelt for fagfolk inden for filmindustrien, herunder instruktører, production designere, cinematografer, og andre kreative, der ønsker at integrere kunstig intelligens i deres arbejdsprocesser. Det anbefales, at deltagerne har en grundlæggende forståelse af digitale værktøjer.

For yderligere spørgsmål, kontakt

Ene Rasmussen.jpeg
Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

Underviser