Lær at positionere din film til de største prisuddelinger

Til denne masterclass og efterfølgende workshop vil den erfarne film-publicist Steven Raphael dele ud af sine indsigtsfulde erfaringer med at positionere film til at blive taget i betragtning til festivaler som Cannes og prisuddelinger som The Oscars.

Steven Raphael har en lang karriere bag sig, hvor han har lavet succesfulde kampagnestrategier målrettet både prisuddelinger og biografdistribution for film såsom: ‘Poor Things’ (Vinder af fire Oscars), ‘Anatomy of a Fall’ (Oscar- og BAFTA vinder), ‘A Complete Unknown’ (otte Oscar nomineringer), ‘The Worst Person in the World’ (to Oscar BAFTA nomineringer) og mange flere.

Fredag d. 8 maj giver Raphael en masterclass, hvor han deler sine indsigter fra den nylige Oscar-kampagne til ‘Pigen med nålen’. Masterclassen er åben for alle, men deltagere til workshoppen lørdag d. 9 maj er automatisk også tilmeldt masterclassen. Workshoppen går i dybden med strategier til at positionere en film på det globale og amerikanske marked, så den har de bedste chancer til prisuddelinger og festivaler som Oscars og Cannes.

Program:

Fredag den 8. maj
Masterclass — kl. 16.00–17.30
Masterclass med Steven Raphael, hvor han deler sine indsigter fra Oscar-kampagnen for Pigen med Nålen. Efterfulgt af Q&A.

Lørdag den 9. maj
Deltagerworkshop — kl. 9.00–16.00
Workshop for professionelle i filmbranchen, der ønsker at dykke dybt ned i, hvordan en film bedst positioneres til Cannes og Oscars. Deltagerne lærer, hvordan de positionerer deres film på det amerikanske marked såvel som det internationale.

Temaer

Overblik over biograf markedsføring & distribution
  • Strategier for biografmarkedsføring
  • Publicity, medier og sociale medier
  • Aktuelle distributører i branchen
Publicity & Promotion
  • National vs. regional PR
  • Græsrodsoutreach
Festivallandskabet
  • Overblik over de største festivaler: Cannes, Venedig, TIFF, Telluride, NYFF, Sundance, Berlin, Tribeca etc.
  • Hvordan festivaler påvirker distributions- og prisuddelingsstrategien
Case Study: AWARDS CAMPAIGN – Pigen med nålen

Tidligere kampagneeksempler:

  • Emilia Pérez
  • Joyland
  • The Quiet Girl
  • The Worst Person in the World
  • Flee
  • Quo Vadis, Aida?
Gennemgang af tidslinjen: Fra Cannes til Oscar-aften

Aktuelle filmeksempler:

  • Frankenstein
  • Train Dreams
  • Left-Handed Girl
  • Late Shift
  • Homebound
Kreativt materiale
  • One-sheet
  • Trailer
  • Broadcast-klip
  • Udvalgte set photos
  • Produktionsnoter / EPK
  • Udvikling af website
  • Grundprincipper for mediekøb
Forstå dit team
  • Producer-repræsentanter
  • Publicister
  • Agenter & managere
  • Festivalprogrammører
Praktisk anvendelse
  • Konkrete spørgsmål og scenarier fra brancheerfaring

Hvad lærer du?

  • Filmmarketing
  • Positionering af film til det amerikanske marked
  • Publicity & word of mouth
  • Konkurrencelandskabet
  • Festivalpositionering
  • Muligheder for biografdistribution
  • Sales & award campaigns

Hvem er kurset for?

Masterclassen er for alle, der er interesserede i strategier til at positionere en film til awards og festivaler.

Workshoppen er målrettet branchefolk, der ønsker dybere viden om, hvordan man positionerer sine film på både det amerikanske og det globale marked.

####Tilmelding
Tilmelding via billetto.
Bemærk, at hvis du køber billet til workshoppen lørdag d. 9 maj, har du automatisk en billet til masterclassen d. 8.

Husk, at kursusdeltagere, der arbejder professionelt inden for den danske filmbranche, kan ansøge Filminstituttets støttepulje til efteruddannelse og kompetenceudvikling. Støtteordningen henvender sig til personer, der arbejder eller har arbejdet professionelt inden for den danske filmbranche, samt personer som har opnået relevant uddannelse inden for filmproduktion eller filmbranchen.
Puljen støtter kursusgebyr på op til DKK 25.000 og næste ansøgningsfrist er den 4. februar 2025. Læs mere her.

For yderligere spørgsmål, kontakt

Ene Katrine RasmussenBranche- og efteruddannelseschef20 47 02 90ekr@filmskolen.dk

Mød