Filmskolen søger en Akademileder til DADIU

Vil du stå i spidsen for den nationale computerspiluddannelse?

Den Danske Filmskole søger en akademileder til DADIU - Det Danske Akademi for Digital, Interaktiv Underholdning.

DADIU er en national netværksuddannelse, der samler ca. 100 studerende fra flere videregående uddannelser i et fælles semester, hvor de studerende får et fælles sprog og praktisk erfaring med udvikle og producere computerspil.

Stillingen

Du har det overordnede ansvar for DADIUs strategi, pædagogik og organisering. Du har visioner for hvilken rolle DADIU skal spille i uddannelseslandskabet og hvordan uddannelsen interagerer med spilbranchen. Du har kontakten til de uddannelsesinstitutioner der er med i DADIU og mulige nye medlemmer. Du sikrer samspillet mellem DADIU og Filmskolen i øvrigt.

Arbejdsopgaver

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå i følgende:

• Udarbejdelse af strategi
  • Udarbejdelse af budget og finansieringsplan for DADIU
  • Videreudvikling af DADIUs undervisningstilbud og læringsformer
  • Organisering af DADIUs arbejde

En væsentlig del af arbejdet foregår i tæt samarbejde med DADIUs styregruppe og Filmskolens ledelse. Som akademileder refererer du til rektor.

Kvalifikationer

Der søges en person med ambitioner for computerspilsuddannelse. Det vil være en fordel, hvis du:

• Har været eller er aktiv i spilbranchen
  • Har kendskab til undervisningsformer på både kunstskoler, kreative kortere uddannelser og universiteter

Vi forventer, at du:

• Tænker visionært og er god til at inspirere
  • Har indgående kendskab til det danske og det internationale spilmarked og miljø
  • Har erfaring med uddannelse og undervisning
  • Er god til ledelse, samarbejde og konflikthåndtering
  • Har gode kommunikationsevner – både på dansk og engelsk.

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer alle uanset baggrund til at søge stillingen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 37 timer om ugen, men der er mulighed for at lave en individuel aftale om antallet af timer for fx at bevare aktiv branchetilknytning.
Ansættelsesperioden er tidsbegrænset 2-4 år, med mulighed for forlængelse. Stillingen følger løn- og ansættelsesvilkår i henhold til organisationsaftalen mellem Kulturministeriet, CO10 - Centralorganisationen af 2010 og Film- og TV-arbejderforeningen.

DADIU's medlemsuddannelser ligger i hele landet, og rejseaktivitet kan derfor forekomme.

Stillingen er til besættelse pr. 1. maj 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Ansøgning

Ansøgning og CV skal sendes digitalt. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen 'Søg stillingen' nederst på siden.

Ansøgningsfristen er tirsdag d. 2. april.

Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte rektor Tine Fischer på tfi@filmskolen.dk eller Uddannelses- og Forskningschef Jakob Høgel på jkh@filmskolen

Læs mere om Den Danske Filmskole og DADIU på filmskolen.dk og dadiu.dk.

Søg stillingen