Filmskolen søger en lærer til DADIU

Vil du uddanne fremtidens spiludviklere?

Den Danske Filmskole søger en lærer med særlig ekspertise inden for spiludvikling og spilbranchen til DADIU (Det Danske Akademi for Digital, Interaktiv Underholdning).

DADIU er en national netværksuddannelse, der samler ca. 100 studerende fra flere videregående uddannelser i et fælles semester, hvor de studerende med deres forskellige kompetencer inden for spilproduktion får et fælles sprog og praktisk erfaring med udvikle og producere computerspil.

Stillingen

Ud over at undervise, vil du blive ansvarlig for den faglige og pædagogiske udvikling af DADIU’s undervisning, for kontakten til den interaktive branche og forskellige opgaver i forbindelse med afviklingen af DADIU-semesteret i efteråret, herunder som vejleder i forbindelse med øvelser og produktioner.

Arbejdsopgaver

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet bestå i følgende:

• Undervisning og tilrettelæggelse undervisning
  • Booking af konsulenter og undervisere fra spilbranchen, samt kontakt til disse
  • Videreudvikling af undervisningsplaner i henhold til teknologiske og spil udviklingsmæssige strømninger
  • Udvikling af pædagogiske tilgange og læringsformer, der kan gøre undervisningen relevant, interessant og anvendelig
  • Faglig vejledning af studerende
  • Formelle evalueringer
  • Opgaver i forbindelse med rekruttering og optagelse af studerende fra medlemsuddannelserne
  • Deltagelse i DADIU-samarbejdets fælles faglige arbejde samt udadvendte repræsentative opgaver

En væsentlig del af arbejdet foregår i tæt samarbejde med Filmskolens studiekontor og produktionsteknik, samt med DADIU’s koordinationsgruppe, der består af repræsentanter fra DADIU’s medlemsuddannelser, repræsentanter for de studerende samt en repræsentant for den interaktive underholdningsindustri.

Som lærer refererer du til rektor, og fagligt refererer du til DADIU’s Akademileder.

Kvalifikationer

Der søges en spilproducer med dokumenteret praktisk erfaring inden for spiludvikling, spilproduktion og spilpublicering.

Det vil være en fordel, hvis du:

• Har erfaring med undervisning og uddannelses-sektoren
  • Har et bredt netværk i det danske og det internationale spilmarked og miljø

Vi forventer, at du:

• Kan styre komplekse projekter
  • Er god til samarbejde og konflikthåndtering
  • Har gode kommunikationsevner – både på dansk og engelsk
  • Er aktiv i spilbranchen

Vi betragter forskellighed som en ressource og opfordrer alle uanset baggrund til at søge stillingen.

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er en deltidsstilling med en gennemsnitlig arbejdstid på 15 timer om ugen. Ansættelsesperioden er tidsbegrænset 2-4 år, med mulighed for forlængelse. Stillingen følger løn- og ansættelsesvilkår i henhold til organisationsaftalen mellem Kulturministeriet, CO10 - Centralorganisationen af 2010 og Film- og TV-arbejderforeningen.

DADIU's medlemsuddannelser ligger i hele landet, og rejseaktivitet kan derfor forekomme.

Stillingen er til besættelse pr. 1. maj 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Ansøgning

Ansøgning og CV skal sendes digitalt. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker på knappen 'Søg stillingen' nederst på siden.

Ansøgningsfristen er tirsdag 2. april 2024.

Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte rektor Tine Fischer på tfi@filmskolen.dk eller Uddannelses- og Forskningschef Jakob Høgel på jkh@filmskolen

Læs mere om Den Danske Filmskole og DADIU på filmskolen.dk og dadiu.dk.

Søg stillingen