24. aug. 2016

Ny leder af Filmskolens animations- og spiluddannelse + nye gæstelærere

image-asset (1).jpeg

Gunnar Wille, Filmskolens leder af animationsinstruktøruddannelsen siden dens fødsel i 1992, takker af og stopper den 31/10. Lederstillingen overdrages midt i oktober til Simon Jon Andreasen, der kommer med stor erfaring fra spilbranchen og som manuskriptforfatter, konsulent og udvikler.

Filmproducer Caroline Blanco supplerer Jonas Frederiksen som deltidsansat og skal primært beskæftige sig med producerholdet årgang 1317 med primært fokus på lanceringsforløbet af afgangsfilmene.

Filminstruktør Annette K. Olesen supplerer Dagur Kári på deltid med udvikling af lang film i indeværende semester.

Flerkamerainstruktør Helle Pagter er lærer for flerkameraeleverne under arbejdet med deres afgangsfilm i indeværende semester. Karin har valgt at stoppe i sin faste stilling, men fortsætter heldigvis som gæstelærer.