12. sep. 2016

Ny formand for Filmskolens Aftagerpanel

Louise-Vesth-.jpg

Producer Louise Vesth er blevet ny formand for Filmskolens aftagerpanel.

Louise er producer på Zentropa med stor erfaring. Hun er både økonomiuddannet og uddannet producer fra Filmskolen med afgang i 2001. Hun har produceret tv-serier som Klovn og julekalenderen Mikkel og guldkortet samt en lang række film, bl.a. sværvægtere som En kongelig affære, Melancholia, Nymphomaniac og Jussi Adler-Olsen-filmatiseringerne – og mere eksperimenterende film som ID:A, The Secret Society of Fine Arts og Hvordan vi slipper af med de andre. For et par år siden udpegede The Hollywood Reporter hende som en af 12 kvinder, man skal holde øje med i den internationale filmindustri.

Aftagerpanelet er en gruppe af erfarne folk fra den danske medieverden, der fungerer som rådgivere for Filmskolen. Aftagerpanelet vil i tæt dialog med ledelsen være med til at styrke Filmskolens uddannelser. Foruden den nye formand består panelet af: Fotograf Manuel Claro, manuskriptforfatter og instruktør Tobias Lindholm, producent Sarita Christensen fra Copenhagen Bombay, dokumentarfilminstruktør Michala Krogh fra Danish Documentary, executive producer Christian Rank fra TV2 og direktør Thomas Kristensen fra Kameraudlejningen.