Production Design-uddannelsen

Vores uddannelse i Production Design åbner til sommer. Vi giver dig her et overblik over alt, hvad du skal vide.

I 2024 åbner Den Danske Filmskole en ny uddannelse i Production Design. Uddannelsen er netop under udarbejdelse, og optager de første seks studerende med opstart i august 2024.

Nedenfor kan du finde svar på de oftest stillede spørgsmål.

Hvornår bliver det muligt at søge ind på uddannelsen?

Specifikke ansøgningskrav og proces er under udvikling. De vil blive offentliggjort i foråret 2024. Hold øje med vores hjemmeside og sociale medier, vi offentliggør ansøgningsproces og deadline. Ansøgningsgebyret vil være 700 kr., ligesom de øvrige uddannelser på Filmskolen.

Hvor lang er uddannelsen?

Production Design-uddannelsen bliver en 4-årig uddannelse. Den første årgang, der starter i sommeren 2024 vil dog være en del af en 3-årig uddannelse, som vil følge Filmskolens øvrige faglinjer og studerende, der dimitterer i sommeren 2027.

Hvor mange studerende optages der?

Der optages seks studerende.

Hvad er indholdet af uddannelsen?

Studieordningen er under udarbejdelse og vil blive offentliggjort så snart den er færdig og godkendt. Hold øje med vores hjemmeside.

Vil der komme en info-aften om den nye uddannelse?

På nuværende tidspunkt er der ikke planlagt en info-aften. Planer herom vil blive offentliggjort så snart det vides. Hold øje med vores hjemmeside og sociale medier.