Studentermedhjælper til kommunikation

Vil du være med til at løfte og eksekvere kommunikationen for en af de vigtigste institutioner i dansk film? Har du en skarp pen og er du velorienteret i det danske mediebillede? Så er du måske den studentermedhjælper, vi leder efter til kommunikationsafdelingen på Den Danske Filmskole.

Den Danske Filmskole er blandt verdens førende uddannelsesinstitutioner inden for film-, tv- og computerspilsområdet. I de kommende år vil vi have særligt fokus på at åbne skolen med målrettede efteruddannelsesaktiviteter for den professionelle branche og et offentligt film- og eventprogram, der skal bidrage til den bredere kultur- og samfundsdebat.

I den forbindelse søger vi en dygtig og struktureret studentermedhjælper, der har lyst til at prøve kræfter med at planlægge og producere kommunikationsindhold, der kan engagere den danske filmbranche såvel som et bredt kulturinteresseret publikum på tværs af platforme. Du vil blive en del af Filmskolens kommunikationsafdeling, men vil indimellem også løse opgaver for andre afdelinger på Filmskolen.

Stillingen er estimeret til 10-15 timer om ugen.

Stillingen

Dine primære arbejdsopgaver vil være:
  • Vinkle og formidle gode historier på tværs af Filmskolens aktiviteter
  • Produktion af tekst og indhold til digitale kampagner, sociale medier, hjemmeside og nyhedsbreve
  • Opsætning af kampagner i Meta Annonceadministrator
  • Udarbejde pressemeddelelser og pitches til danske journalister
  • Idéudvikling af nye kommunikationskoncepter og -formater i samspil med Filmskolens grafiker
  • Løbende redigering af hjemmeside og andre daglige ad hoc-opgaver
  • Administrative opgaver af forskellig art

Kvalifikationer

Det er et krav, at du er aktiv studerende ved en mellemlang eller lang videregående uddannelse.

Vi lægger desuden vægt på, at:
  • Du er velskrivende og kan gøre alle historier nærværende og interessante
  • Du har udsyn og orienterer dig bredt i film, kultur og den offentlige samfundsdebat
  • Du har en god forståelse for det danske medielandskab
  • Du har et æstetisk blik for visuel kommunikation
  • Du kan arbejde selvstændigt og struktureret og er ikke bange for at byde ind med nye ideer
  • Du kan forbyde dig i research og sætte dig ind i fagligt tekniske tekster

Arbejdspladsen

Filmskolen er en åben og uformel arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på at have en god og imødekommende kollegial omgangstone i et miljø, hvor kreativitet og kunstnerisk faglighed vægtes højt. Filmskolen er beliggende i et hyggeligt studiemiljø på Holmen i København og vores nærmeste naboer er Arkitektskolen, Scenekunstskolen og Rytmisk musikkonservatorium.

Løn og ansættelsesvilkår

Arbejdstiden er i gennemsnit 10-15 timer ugentligt og ligger hovedsageligt i dagtimerne. Der kan dog forekomme enkelte dage med aftenarbejde.

Vi tilbyder fleksibilitet i forhold til mødetider, så det kan tilpasses dit studie.

Ansættelse sker ifølge gældende overenskomst mellem Finansministeriet og OAO-S, samt Organisationsaftalen for kontorfunktionærer mellem Finansministeriet og HK

Stillingen ønskes besat snarest muligt.

Ansøgning

Ansøgning og CV skal sendes digitalt. Du bliver guidet igennem rekrutteringsprocessen, når du trykker ”Søg stillingen”

Send en kortfattet ansøgning og dit CV senest mandag den 20. februar 2023.

Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Filmskolens kommunikationsansvarlige Sofie Bjerregaard på tlf. 26278997 eller sbj@filmskolen.dk.

Filmskolen betragter forskellighed som en ressource og opfordrer derfor alle uanset personlige baggrund til at søge stillingen.

Søg stillingen.