Episodeforfatter til tv-serier (forår)

Har du en ambition om at blive episodeforfatter? Eller har du måske allerede prøvet at være episodeforfatter og ønsker at styrke dine færdigheder og blive mere sikker på genrer og samarbejde og selve skriveprocessen? Vi gentager succesen og tilbyder dig endnu engang muligheden for at komme med på kurset Episodeforfatter til TV-serier.

Med erfarne undervisere som Nikolaj Scherfig og Iben Albinus samt gæstelærere vil du få mulighed for at dygtiggøre dig og udvide din horisont inden for episodeforfatterfaget.

Du vil gennem dramaturgisk undervisning og praktiske øvelser, samt case gennemgang, lære at skrive episoder til tv-serier indenfor forskellige genrer. Undervisningen vil fokusere på forskellige aspekter af episodeforfatterens rolle, herunder opbygning af plot, karakterudvikling, genrekendskab, sceneskrivning og samarbejdet i et forfatterrum.

Program

Kurset løber over 4 workshops på hver 3 hele dage. Der er en måned mellem hver workshop, hvor der vil være en større skriveopgave. På den sidste workshop vil der være mulighed for at man kan pitche sig selv over for tv-stationer og tv-serie producenter.

Hvem er kurset for?

Alle med skriveerfaring, der har en ambition om at blive episodeforfatter eller som allerede har spæde erfaringer som episodeforfatter, og gerne vil blive mere sikker i et forfatterrum.

Ansøgningsproces

Ved tilmelding skal du vedlægge en motiveret ansøgning og CV. Ansøgning sendes til efteruddannelsen@filmskolen.dk. Ansøgningsfrist er 21. februar.

Datoer

8., 9., 10. marts 2024