Carina Randløv – Do we create enough space for mistakes within the film industry?

I sit KUV-projekt undersøger filminstruktør og billedkunstner Carina Randløv om der er plads til fejl i nutidens filmsprog. Gennem samtaler med brancherepræsentanter og med udgangspunkt i egne metoder afdækker Carina Randløv potentialet og begrænsningerne for eksperimenterende film i det eksisterende filmsystem.

Periode: 1. april 2021 – 31. januar 2022.

Er der brug for, at vi laver flere fejl for at opnå et mere levende og diverst filmsprog, særligt i en tid, hvor vi er omgivet af globale streaming-platforme? Kan vi gøre brug af den åbne procestilgang, som vi kender fra den billedkunstneriske praksis?

Det er nogle af de spørgsmål, filminstruktør og billedkunstner Carina Randløv har undersøgt og forsøgt at besvare i sit kunstneriske forskningsprojekt (KUV) fra Den Danske Filmskole.

‘Do we create enough space for mistakes within the film industry?‘ er et eksperimenterende projekt, som er struktureret omkring samtaler med et bredt udvalg af brancherepræsentanter, herunder filmskabere, undervisere, filmkonsulenter, kritikere, publicister og kuratorer. Sideløbende har Randløv undersøgt sin egen metode i fem af sine tidligere filmprojekter, bl.a. gennem gentagne workshops med skuespiller Stina Mølgaard og dramatiker Line Knutzon.

Projektresultater

Carina Randløv

Carina Randløv er uddannet animationsinstruktør fra Den Danske Filmskole i 2012 og er autodidakt billedkunstner med en mangeårig praksis i bagagen, heriblandt 8 år i Berlin. Hun arbejder i spændingsfeltet mellem dokumentar, fiktion og animation og inddrager gerne konstruktion. Carina er optaget af det processuelle og fejlen. Hun har blandt andet lavet filmene ’Det Uopnåelige’ (2016), ’Et Familieforetagende’ (2017) samt dokumentarfilmen ’Farvel uden tak’.